četvrtak, 21. listopada 2021.

Obljetnica slatinskih mučenika

Trideseta je obljetnica slatinske brigade.

Rođena je u najvrtložnijem trenutku hrvatske povijesti, kada su opstojnost i sloboda grada i cijele Slavonije visili na tankoj niti. Pokazat će se, tuđih iluzija.
Kroz nekoliko dana, skoro dvije tisuće mladića, pa i djevojaka,  odjenulo je uniforme, hrabro ušli u rovove na fronti od preko pedeset kilometara i jasno rekli: 
Ne damo svoj grad! 

Toliku količinu domoljublja, rodoljublja i gradoljublja, Slatina nije nikada doživjela. Uz hrabre branitelje, jednakom odlučnošću grad su branile i njihove obitelji i svi koji ga nisu ostavili na cjedilu. 
Grad je obranjen, uz ogromne ljudske i materijalne žrtve.

Svake godine, baš na dan osnivanja brigade, odajemo počast poginulim junacima. Slatinskim mučenicima.  Njihova žrtva i žrtva njihovih najbližih je nemjerljiva. Častimo ih i zahvaljujemo pred blagdan Svih svetih, s logičnim pitanjem, da li su i oni u tom izabranom društvu?
Odgovor je neupitan. Da, tamo su. Oni su Svi sveti. Jer svetost je nesebično dati svoj život za slobodu, čast, čovjeka i dom… A oni su upravo to učinili.

Rat je gubitak razuma i nitko nije sretan kada se dogodi. Ostaje žal za svakom
žrtvom, osobito nevinom. Ipak, u tom ruletu, pobjednik je uvijek jedan.
Danas, trideset godina poslije, puno stvari iz toga vremena se doimlje nestvarnim.  Prije svega nevjerojatna odlučnost, hrabrost i snaga tih mladih ljudi. 
I spoznaja kako su spretno, pa i sretno hodili po skliskoj povijesnoj razdjelnici. 

4 komentara:

Ana kaže...

matej je

Ana kaže...

kad smo već kod mrtvih,, i na zavodu za anatomiju su zapalili dvije svijeće za naša dva preparata, (Split nam sigurno zavidi) hahahahah

Petar Nedić kaže...

Tek
st je pisan ranije i nešto drugačije komponiran. Korisnici se fale da imaju dva preparata na anatomiji, u Splitu nema niti jednog...P.Nedić

Naomisamuel kaže...

žao mi je što ovo stavljam na internet, ali nemam izbora. Nikada nisam vjerovao u ljubavne čarolije ili čarolije dok nisam upoznao tog mađioničara kada sam ove godine posjetio svog prijatelja u Izraelu na poslovnom summitu. Upoznao sam čovjeka po imenu dr. Apata bio je stvarno moćan, i mogao je pomoći s čarolijama koje bi vratile izgubljene, ljubavnike i magični novac, magiju ili magiju za dobar posao ili sreću. Sada sam sretan. Svjedočim jer me čovjek za kojeg sam se željela udati ostavio 5 tjedana prije vjenčanja i život mi se okrenuo naglavačke jer je naša veza trajala 3 godine. Stvarno sam ga voljela, ali njegova majka je bila protiv nas i nije imala dobro plaćen posao. Kada sam sreo tog čarobnjaka, rekao sam mu što se dogodilo i objasnio mu situaciju. U početku sam bio neodlučan i sumnjičav, ali sam samo pokušao. I za dva dana, kad sam se vratila u Njemačku, nazvao me prijatelj (sada muž) i došao do mene i ja sam se ispričala da je sve dogovoreno s njegovom majkom i obitelji i dobila novi razgovor za posao da se udamo. Nisam vjerovala jer je dr. Apata samo pitala moje ime i ime mog prijatelja i sve što sam htjela. Pa, sada smo sretno u braku i očekujemo našu malu bebu, a moj muž također ima novi posao i život nam je postao puno bolji. Njegov e-mail je: sada smo sretno oženjeni i očekujemo našu malu bebu, a moj muž također ima novi posao i život nam je postao puno bolji. Njegov e-mail je: sada smo sretno oženjeni i očekujemo našu malu bebu, a moj muž također ima novi posao i život nam je postao puno bolji. Njegov e-mail je: drapata4@gmail.com Možete ga kontaktirati i putem WhatsAppa/vibera na broj +1(425) 477-2744