ponedjeljak, 20. prosinca 2021.

Božićni bor

Pratim za žaljenjem unezvjerenu predbožićnu strku gazdarica, koje cijede zadnje lipe u megadućanima ugađajući nezasitnim kapitalistima i Kinezima.  Nedajbože, da za Božić usfali. Želim im olakšati predbožićnu moru i učiniti Božić jednostavnijim i smislenijim. Možda ih i poštedjeti od sindroma slomljenog srca koje ovakvi dani znaju donijeti. Zadatak je niti težak, niti neizvodiv.

Za početak, vrati se korijenima.
Dva su simbola Božića: jaslice i bor. 
Bor me u ovome trenutku više nadahnjuje, jer bolje predstavlja strku domaćica. Jaslice su i ovako uglavnom gurnute ispod ormara i izvlače se prigodice.
Simbolika božićnog bora proizlazi iz njegove vjerske, geometrijske i biološke dimenzije.

Vjerski razlozi dolaze iz biblijske slike prvih ljudi i jabuke sa zabranjenog stabla. Danas, poslije milijun godina, stablo i dalje figurira kao simbol vječnosti, poštovanja i reda.

Geometrijska priča vezana je uz kristijanizaciju pogane Njemačke. Njegov trokutasti izgled postao je idealna metafora Oca, Sina i Duha Svetoga.
Usput, trokraka geometrija i poslije, odlično oslikava međuodnose zemaljskog oca i sina i nešto duže i složenije njihove osnovice.

Biologija je boru dala ekološko značenje. Vječno zelen postao je simbol čistoće,  besmrtnosti i ljudske održivosti.

Dva su povijesna događaja globalno popularizirali božićno drvce. Njemačke vojarne s kićenim borovima u 19 st. popularizirale su i vojsku i bor. Nekako u isto vrijeme bor se svidio i mladoj engleskoj kraljici Viktoriji koja se i slikala ispred bora, a sliku je objavio američki časopis Goodey's Lady's book (kroničari navode da su Amerikanci pri tome kraljici 'skinuli' tiaru, a princu Albertu 'obrijali' brkove!). Bio je to prodor bora u anglosaksonski civilizacijski krug. 

Nevinom boru nakićenom jabukama, prvi komercijalni udarac zadao je njemački besposleni puhač stakla, kada je napuhao prvu staklenu kuglicu za bor (kao zamjenu za preskupe jabuke!) i tako široko otvorio vrata njegovoj komercijalizaciji.
Šarolika elektronika i druga plastična skalamerija koja je slijedila, samo su ga dodatno udaljili od njegove iskonske simbolike.

🤔Vjerujem da sam bio uspješan i da sam na postavljeno pitanje, kako pojednostaviti Božić, s početka priče dao zadovoljavajući odgovor. Hmmm!?
I smanjio predbožićnu glavobolju domaćicama i njihovom zahtjevnom okruženju!?

Sretan vam i veseo Božić! 
U ozračju zelenog bora, okićenog s domaćim jabukama!

1 komentar:

Naomisamuel kaže...

žao mi je što ovo stavljam na internet, ali nemam izbora. Nikada nisam vjerovao u ljubavne čarolije ili čarolije dok nisam upoznao tog mađioničara kada sam ove godine posjetio svog prijatelja u Izraelu na poslovnom summitu. Upoznao sam čovjeka po imenu dr. Apata bio je stvarno moćan, i mogao je pomoći s čarolijama koje bi vratile izgubljene, ljubavnike i magični novac, magiju ili magiju za dobar posao ili sreću. Sada sam sretan. Svjedočim jer me čovjek za kojeg sam se željela udati ostavio 5 tjedana prije vjenčanja i život mi se okrenuo naglavačke jer je naša veza trajala 3 godine. Stvarno sam ga voljela, ali njegova majka je bila protiv nas i nije imala dobro plaćen posao. Kada sam sreo tog čarobnjaka, rekao sam mu što se dogodilo i objasnio mu situaciju. U početku sam bio neodlučan i sumnjičav, ali sam samo pokušao. I za dva dana, kad sam se vratila u Njemačku, nazvao me prijatelj (sada muž) i došao do mene i ja sam se ispričala da je sve dogovoreno s njegovom majkom i obitelji i dobila novi razgovor za posao da se udamo. Nisam vjerovala jer je dr. Apata samo pitala moje ime i ime mog prijatelja i sve što sam htjela. Pa, sada smo sretno u braku i očekujemo našu malu bebu, a moj muž također ima novi posao i život nam je postao puno bolji. Njegov e-mail je: sada smo sretno oženjeni i očekujemo našu malu bebu, a moj muž također ima novi posao i život nam je postao puno bolji. Njegov e-mail je: sada smo sretno oženjeni i očekujemo našu malu bebu, a moj muž također ima novi posao i život nam je postao puno bolji. Njegov e-mail je: drapata4@gmail.com Možete ga kontaktirati i putem WhatsAppa/vibera na broj +1(425) 477-2744