nedjelja, 28. studenoga 2021.

Vjera i nevjera

Ne znam, otkud mi vjera i nevjera? Mog'o bi to zvati svjetlom i sjenom ili mudrošću i ludošću? Nebitno. Ipak, vjera ili nevjera? Možda zbog debele knjige iz moje knjižnice koju gledam cijeli život, a još ju iskreno nisam ni otvorio.

Na školskom vjeronauku naučio samo da je Papa nasljednik Sv. Petra i da je nepogrešiv po pitanju vjere. Tu dogmu s dječačkom iskrenošću, nosim u sebi. Švora s prosvjeda protiv epidemijskih mjera za Covid-19 (istina, epidemiologija nema veze s vjerom!) ne osporava Papi pravo na svoje mišljenje, ali se s njime ne slaže. Hrabra redovnica!? Ali, hrabrost i pamet nisu istoznačnice. 

I hrvatski biskupi, što zbog plitkog kalkuliranja ili dubokog neznanja, opasno miješaju babe i žabe. Ne iskupljuje ih ni jedno, ni drugo. Znaju da upravljaju stadom, često dominantno primitivne svjetine, koja svoje narodne manire mijenja jednom tisućljetno. "Jesmo za protivepidemijske mjere, ali neka budu nježne", iščitava se iz biskupovih priopćenja.  Nije li to na djelu neka nova katehizacija, teologijom nježnosti? Ili i biskupe muči pitanje vjere i nevjere? Malo više edukacije i znanosti, a manje primitivizma, ovom narodu nebi škodilo. Kao i pozitivan primjer njihovih biskupa. 

Proizvod je pojava osobitih i čudnih vjernika, tobože cijepljenih ekskluzivno Isusom. Druga cijepljenja, osobito ona bratom čovjekom, ne priznaju. Ne vide da je Isus u bratu čovjeku, na respiratoru ili ECMO uređaju. I umirućem. Iskreno ih žalim. 

Nije lak odabir između vjere i nevjere. Cijeli život je zapravo ples preko te nevidljive crvene linije. Ali, nađe se tu i jako dojmljivih priča. Osobita je jedne drage redovnice, mudrice. Svakim jutarnjim oblačenjem, ne znam  oblačim li odijelo vjernice ili nevjernice, kaže. Kakvo odijelo sam taj dan nosila reći će mi večernja meditacija i ispit savjesti, poučava. Danas je svetica.

Vjera i nevjera srest će se jednom na kavi i popričati. Važno je da do tada ostanu čista obraza. Jer se samo s čistim obrazom može voditi dijalog.

Bilo o vjeri ili nevjeri! Ili oboma!

1 komentar:

Naomisamuel kaže...

žao mi je što ovo stavljam na internet, ali nemam izbora. Nikada nisam vjerovao u ljubavne čarolije ili čarolije dok nisam upoznao tog mađioničara kada sam ove godine posjetio svog prijatelja u Izraelu na poslovnom summitu. Upoznao sam čovjeka po imenu dr. Apata bio je stvarno moćan, i mogao je pomoći s čarolijama koje bi vratile izgubljene, ljubavnike i magični novac, magiju ili magiju za dobar posao ili sreću. Sada sam sretan. Svjedočim jer me čovjek za kojeg sam se željela udati ostavio 5 tjedana prije vjenčanja i život mi se okrenuo naglavačke jer je naša veza trajala 3 godine. Stvarno sam ga voljela, ali njegova majka je bila protiv nas i nije imala dobro plaćen posao. Kada sam sreo tog čarobnjaka, rekao sam mu što se dogodilo i objasnio mu situaciju. U početku sam bio neodlučan i sumnjičav, ali sam samo pokušao. I za dva dana, kad sam se vratila u Njemačku, nazvao me prijatelj (sada muž) i došao do mene i ja sam se ispričala da je sve dogovoreno s njegovom majkom i obitelji i dobila novi razgovor za posao da se udamo. Nisam vjerovala jer je dr. Apata samo pitala moje ime i ime mog prijatelja i sve što sam htjela. Pa, sada smo sretno u braku i očekujemo našu malu bebu, a moj muž također ima novi posao i život nam je postao puno bolji. Njegov e-mail je: sada smo sretno oženjeni i očekujemo našu malu bebu, a moj muž također ima novi posao i život nam je postao puno bolji. Njegov e-mail je: sada smo sretno oženjeni i očekujemo našu malu bebu, a moj muž također ima novi posao i život nam je postao puno bolji. Njegov e-mail je: drapata4@gmail.com Možete ga kontaktirati i putem WhatsAppa/vibera na broj +1(425) 477-2744