ponedjeljak, 9. studenoga 2020.

Ahilova peta šećerne bolesti

Čovjek je višedimenzionalno biće. Ne shvatimo li tako, ulazimo u opasnost površnosti i donošenja krivih zaključaka. 
Medicina danas funkcionira na sveobuhvatnom ili holističkom principu.
Da bismo ultrazvukom napravili dobar uvid u rad srca, potrebno je napraviti desetine različitih presjeka kroz njegove strukture.
A cijeli čovjek, ipak je puno, puno složeniji, s puno više potencijalni presjeka.
Donja prepiska najbolji je dokaz tomu.
________________________________________

 Dok, 


Dugo razmišljam, da li da Vam pišem, i na koncu odlučih; povjerit ću Vam najveću tajnu svojega života. Vi znate neke od mojih problema koji me muče zadnje dvije godine. Najprije mršavljenje, žeđanje, učestalo mokrenje. Poslije pretraga rekli ste da imam šećernu bolest. Jedan od milijuna! Shvatio sam, ništa strašno. Sve sam naučio o dijabetesu, pravilnoj prehrani, fizičkoj aktivnosti, akutnim i kroničnim komplikacijama. 
Komplikacije mi je čak supruga, u tablicama u boji, zalijepila na vrata viseće kuhinje. Kao da me želi zaplašiti odrezanim nogama, hemodijalizom, aterosklerozoma i ne znam sve kojim glupostima. 
No, da ne duljim, moj problem se zove... mrtav sam čovjek. Spolna nemoć. Nje ne nađem u komplikacijama, i ne znam u čemu je problem. Znate da mi je 41 godina, žena mi je 9 godina mlađa, život mi je nepodnošljiv. 
Da li je moj problem u glavi (što čitam po internetu!) ili u nekoj novoj nepoznatoj bolesti? Žena me razumije, ali i užasno živcira. To nije važno, važan si mi ti, kaže mi. Kakva glupost! Jer znam koliko je luda, koliko uživa u jednoj urnebesnoj večeri. 
Kolege s posla, samo pričaju o svojim najnovijim komadima, hvale se reckama. Šutim, k’o zaliven; gdje ja pripadam? 
Šećer mi je sada dobar, Hba1c 8,0%, kolesterol 7,3. 
Sve me živcira, ne vozim više svoju omiljenu biciklističku rutu. Muči me i onaj slinavi, žgoljavi ženin šef. Upucava joj se već pet godina, sada je ima na dlanu.
Molim Vas samo jedno, nađi te mi lijek i za cijenu ne pitajte? 

P.s.
Zaboravih, probao sam i viagru, ne djeluje! 

Srdačno,

Slađan

________________________________

Dragi moj Slađane,

Ne znam odakle da krenem. Malo sam zbunjen, priznajem. Hvala ti na povjerenju. Tvoj problem je, slažem se, zaista složen. Iznijet ću neka svoja razmišljanja, možda ti pomognu. Školovan si čovjek, čuo si za mitskog junaka Ahila. Imao je snagu, ljepotu, moć, žene, i samo jednu ranjivu točku. Svoju petu. Njegov neprijatelj ga, zamisli sad, strijelom pogodi baš u petu. I umre.
Što Ahil ima s tvojom erektilnom disfunkcijom? Priznajem, ništa. Ali ti želim reći, kako da kažem, ta strijela (dijabetička i otrovna!) pogodila je tvoju ahilovu petu, tvoju muškost, tvoje sjeme. 
Nisi među komplikacijama našao impotenciju, ona je skrivena između redaka, tamo gdje suhoparno piše neuropatija i angiopatija. Taj nesretni koloplet odumrlosti živčanih završetaka i skleroze sitnih krvnih žila, to je tvoja bolest.
Uostalom, moram se malo i našaliti, pa svuda ti piše da u dijabetesu stradavaju udovi. Ti si primjer toga.
Opusti se, to ti je važnije od svega. Muče te iracionalni strahovi, imaš krivu percepciju, post’o si ranjiv.
Da ti pričam o ženama. To je skliska tema. Ono što znam, reći ću ti, složenije su od dijabetesa. Njihove strjelice su totalno nepredvidive. Mudrije su i lukavije od muškaraca, znaju svoj jasan cilj. 
I da ti iskreno kažem, nemam lijeka, imam savjet.

Ti si muškarac, da muškarac, muškarčina. Stavi si to u glavu i ne cmizdri. Odatle kreni. Tvoja supruga, koju već otpisuješ, vjerojatno je potpuno iskrena. Zašto nebi, i dalje, bio njen životni cilj, upravo ti? Pa imate, koliko znam i jednu curicu. Žene su pragmatične!
Smeta te slinavko? Pa ti si inženjer, s dobrim primanjima, ambiciozan si. Ne budi lud.
S muškarcima je druga priča. Sve što ti oni pričaju, odmah uzvrati svojom pričom, ali na kvadrat. I uvijek stavi barem pet recki više. To te ništa ne košta. Slušat će te i sliniti ko tinejdžeri kada prvi put ugledaju žensko koljeno.

Zapričah se o bezvezarijama, zaboravih na tvoj dijabetes. Nalazi ti nisu dobri, visok ti je kolesterol i Hba1c. Bio si zadnjih sedam dana na dijeti, zato ti je glikemija dobra. Igraš dvostruku igru, tromjesečni šećer je odao tvoju dvoličnost.
Ne znaš vjerojatno priču o štakorima i frižideru. Kada sam bio na specijalizaciji, moj uvaženi profesor interne medicine- dijabetolog, znao je za takve dijabetičare kao što si ti, reći; oni su vam kolege moji, kao štakori, vidite im samo guzice i repove pred otvorenim frižiderima. Oprosti na sitnoj vulgarnost!
I da ti kažem, optimalno kontroliran kolesterol jedanko ti je važan kao i optimalna kontrola dijabetesa. Zato uzmi još lijek za visok kolesterol.
Toliko moj Slađane. Ne zaboravi za kraj, priča je mogla teći i drugačije. Mogao si od neke strelice i umrijeti (kao Ahil), žena ti se sretno udati, uživati u naručju drugoga i s njime imati još troje djece. Kolege bi te već davno zaboravile.
Ovako je, ipak za tebe puno bolje, pa i zabavnije. 

P.s.
I za sam kraj, čuvaj se! 
Najveća ti opasnost ipak prijeti od srčanog udara jer si visokorizičan za krvožilne bolesti.

S poštovanjem,


1 komentar:

jadranka kaže...

Ovo je cak i mene prodrmalo! Hvala na ovako podrobnom objasnjenju. Istina nisam muskarac i nemam dijabetes, jos, ali nije zgorega znati!
Hvala za ovaj post koji ste podjelili sa nama.