subota, 9. siječnja 2021.

Što je triger?

Zanimljiv je to lik, njegove priče nikoga ne ostavljaju ravnodušnim. Znaš, osjećao sam se kao zmaj, dok mi bolesti nije došla mlada konobarica. Sviralo se kukunješće, meni najdraža: Ja sam cura malena, suknja mi je šarena. Nisam odolio. Uhvatio sam se do nje, rekao sam, idem do kraja. I išao sam. Poslije kola usfalilo je sape, počelo je lupati srce, uhvatila me slabost.
On je jedan od mnogih zmajeva koji je išao do kraja i dobio dijagnozu.
Inače, dugo ga znam, kao pacijenta. Ima mitralnu insuficijenciju i umjereno prošireno srce. Disciplinirana je osoba, ali onako vedrog duha i pozitivnih  emocija, atmosfera ga ponijela.

Triger (okidač) nije bezazlen. 
Dakle, poslije kukunješća, naš dragi zmaj pridodao je još jednu dijagnozu, fibrilaciju atrija. To je ozbiljni poremećaj električne aktivnosti srca. Predklijetke stvaraju ritam velike brzine koji se ne prenosi u klijetke. One, pak, stvaraju vlastiti ritam. Tako, svako po svome, neuređeno. Aritmija. 
Sve to, bitno slabi pumpnu funkciju srca.  Potencijalno takav kaotičan rad srca može dovesti do nastajanja ugruška i teških embolijskih komplikacija. 
Fibrilacija je zajednica dvaju gazda, koji se cijeli život bore za prevlast, i lagano propadaju.
 Da nije trigera...  
Rijeke bi presušile, 
Zemlja bi postala beživotna,
Zvijezde i mjesec ugasnuli.
Nebi vidjeli sirotinjske suze,
Ljudsko sebedarje,
Nit' rata, gladi i praznih duša.
Brojne bolesti, kao i štošta u životu,  funkcioniraju po principu trigera. Mnogo toga se šulja godinama i onda se jednim okidačem pokrene lavina. Važni iznenadni događaji, obično imaju svoju dugu povijest.
Ponosan sam, što sam verbalno spasio mladu nedužnu kelnericu. Zavodljivu trigericu! 
Fibrilacija bi i ovako došla, s nekim drugim okidačem.



Nema komentara: